فروش پارچه بیمارستانی
خانه / پارچه اسپان باند / پارچه اسپان باند ۳۸ گرم + خرید عمده

پارچه اسپان باند ۳۸ گرم + خرید عمده

پارچه اسپان باند ۳۸ گرم یکی از انواع پارچه‌ های اسپان باند است که به دلیل وزن کمتر خود، مناسب برای استفاده در برخی از مواقع خاص و ضروری است. این پارچه دارای قابلیت کشش بالا و قابلیت تنفس مناسب می باشد. همچنین از قابلیت های دیگر آن می توان به جذب رطوبت اشاره نمود که باعث می ‌شود بیماران و همینطور کادر درمان با استفاده از این پارچه در برابر مایعات و خون و غیره محفوظ باشند و با بدن آن ها تماس پیدا نکند.
بطور کلی پارچه اسپان باند یک نوع پارچه است که به عنوان عایق برای بستر های بیمارستانی استفاده می ‌شود. این پارچه به دلیل ویژگی‌ های خاص خود مانند نازکی، سبکی و مقاومت در برابر سایش به عنوان یکی از بهترین پارچه‌ ها برای استفاده در بخش‌ های مختلف بیمارستانی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اسپان باند ۳۸ گرم معمولاً به عنوان یکی از پارچه های ضد حساسیت در مراکز درمانی و بهداشتی به کار می رود همچنین این پارچه معمولاً در رنگ های مختلف موجود است، که این امر به بیماران این امکان را می ‌دهد تا پارچه ‌ای با رنگ دلخواه خود انتخاب کنند.
از دیگر کاربرد های پارچه اسپان باند ۳۸ گرم می ‌توان به استفاده آن در محیط‌ های بهداشتی و درمانی برای جلوگیر از نفوذ آلودگی ها و میکروب اشاره کرد. این نوع از پارچه اسپان باند به دلیل ویژگی‌ های منحصر بفرد خود مورد توجه بسیاری از متخصصان سلامت و پرستاران است. این پارچه می ‌تواند در تسریع فرایند بهبود بیماران، کمک کند و همچنین به کاهش خطر عفونت و آلودگی در بیمارستان‌ ها بیانجامد.
با توجه به توضیحات فوق، پارچه اسپان باند ۳۸ گرم بعنوان یک پارچه با کاربرد های گوناگون در بیمارستان ها، به دلیل ویژگی های خاص و منحصربفرد خود بسیار توصیه می ‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره پارچه اسپان باند و به خصوص پارچه اسپان باند ۳۸ گرم نکاتی را بیان کنیم تا به شما عزیزان در خرید این نوع محصول باکیفیت مناسب کمک نماییم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پارچه اسپان باند چیست؟

پارچه ها و منسوجات انواع مختلفی دارند و هر کدام متناسب با ویژگی ها و مشخصاتی که دارند دارای کاربردهای گوناگون و متنوعی هستند و اکثر آن ها از الیاف تار و پود تشکیل شده اند، اما در سال های اخیر پارچه های نبافته بخش زیادی از بازارهای پارچه را تشکیل می دهند و بسیار هم رواج پیدا کرده اند و از بازار خوبی نیز برخوردار هستند که این پارچه ها به روش های مکانیکی، شیمیایی و حرارتی با کنار هم قرار گرفتن الیاف تولید می شوند. در بازار به پارچه های اسپان باند پارچه های نبافته، پارچه های پزشکی، پارچه های بی بافت و نام های دیگر اطلاق می گردد. تولید و ساخت پارچه اسپان باند در کارخانه ها معمولاً به روش های زیر انجام می شود:

  • انتخاب المان های اولیه: انتخاب نخ های مرغوب و با کیفیت برای تولید پارچه اسپان باند مهم است. نخ های پشمی، پنبه ای، نخ های مصنوعی و مواد مخلوط می توانند در تولید این نوع پارچه استفاده شوند.
  • پیش پردازش نخ ها: قبل از تولید پارچه، نخ ها باید پیش پردازش شوند. این فرایند شامل شست و شو، رنگ آمیزی و خشک کردن نخ ها است. این مرحله می تواند ترکیبی از فرآیند های صنعتی و شیمیایی را شامل شود.
  • تهیه و تغذیه دستگاه بافندگی: پس از پیش پردازش نخ ها، آنها به دستگاه بافندگی ارسال می شوند. دستگاه بافندگی قادر است بافته گزینی مختلف و طرح های مختلفی از جمله اسپان باند را تولید کند.
  • عملیات بافندگی: در این مرحله، نخ ها در دستگاه بافندگی قرار گرفته و به صورت خودکار و مکانیکی بافته می شوند. این عملیات می تواند شامل برش پارچه به طول مورد نظر و تنظیم تنش پارچه باشد.
  • پس از بافت: پس از تکمیل بافت پارچه، آن را بررسی و بازبینی می کنند. هرگونه خطا یا کمبود را بررسی کرده و آن را بر طبق نیازهای مشتری تکمیل می کنند.
  • پس از پردازش: پس از تکمیل بافت پارچه، می توانید به مرحله نهایی پس از پردازش بروید که شامل پنبه زنی، رنگ آمیزی نهایی و تنش پارچه است.
  • کنترل کیفیت: پس از تکمیل هر مرحله از تولید، پارچه ها بررسی و بازبینی می شوند تا مطمئن شوند که کیفیت برتر واقعی به دست می آید.
  • بسته بندی و تحویل: در انتها، پارچه ها بسته بندی و آماده شده و برای حمل و نقل به مقصد نهایی مورد استفاده، ارسال می شوند.
پارچه اسپان باند 38 گرم
پارچه اسپان باند ۳۸ گرم

 

این مراحل تولید پارچه اسپان باند در کارخانه ها می باشد که به صورت مختصر بیان نمودیم به طور کلی، پارچه اسپان باند نوعی پارچه است که از الیاف پنبه و فیبرهای پلی استر تشکیل شده است. این پارچه به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد، بسیار محبوب است. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم این نوع پارچه اشاره می نماییم:

  • سبک و نرم: پارچه اسپان باند بسیار نرم و سبک است و به خوبی با بدن هماهنگ و سازگار می ‌شود. این ویژگی باعث می‌ گردد که پوشیدن لباس‌ هایی که از این پارچه ساخته شده‌ اند، بسیار راحت و آسان باشد.
  • نفوذپذیری هوا: پارچه اسپان باند دارای نفوذ پذیری هوا بوده و اجازه می‌ دهد هوا در داخل پارچه جریان داشته باشد و پوست تنفس کند. این خاصیت سبب می گردد در فصول گرم، هوا از منافذ و درزهای موجود درآن عبور نماید و بدن احساس گرمی و تعریق ننماید.
  • مقاومت در برابر چروک: پارچه اسپان باند در برابر چروک مقاومت بالایی دارد و پس از شست و شو و استفاده، میزان چروک خوردگی کمتری از خود نشان می ‌دهد.
  • مقاومت در برابر خوردگی: این پارچه به دلیل داشتن مواد حاوی فیبرهای پلی استر، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل، پوشیدن لباس‌ هایی که از این پارچه ساخته شده‌ اند، در برابر سایش و خوردگی و همچنین رطوبت دوام خوبی دارند.
  • قابلیت ارتجاعی بودن: پارچه اسپان باند انعطاف پذیری بالایی دارد که باعث می ‌گردد به شکل محکمی به بخش مورد نظر بچسبد و در آن شکل ‌دهی شود و همچنین، این پارچه به دلیل دارا بودن قابلیت کشش در طولانی‌ مدت ثبات خود را از شل شدن و تغییر حالت، حفظ می نماید.
  • ضدآب و ضدعفونی بودن : پارچه اسپان باند در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و همانطور که در بالا به آن اشاره شد می ‌تواند در برابر مایعات و خون به عنوان محافظ خوبی عمل نماید همچنین، این پارچه قابلیت جلوگیری از آلودگی و میکروب را دارد و می‌ تواند از ورود عوامل میکروبی به محل زخم جلوگیری کند.
  • راحتی برای بیمار: این پارچه به گونه ای است که جنس آن نرم و لطیف می باشد و به همین دلیل برای افراد بیمار و سالخورده مناسب است چون بسیار سبک بوده و بیماران در آن احساس سنگینی و ناراحتی نمی کنند.

پارچه اسپان باند علاوه بر استفاده آن در مراکز درمانی و بهداشتی کاربردهای دیگری نیز دارد. این پارچه در تولید انواع لباس‌ های مردانه و زنانه، مانند پیراهن‌ ها، تی‌شرت‌ ها و شلوارها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین این پارچه برای تهیه پوشاک ورزشی و لباس ‌های کاربردی نیز استفاده می ‌شود.

ویژگی های پارچه اسپان باند ۳۸ گرم

پارچه های اسپان باند را در گرماژهای مختلف تولید می کنند و هر کدام از آن ها کاربردها مخصوص به خود را دارند و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند در میان انواع گرماژ های تولید شده پارچه اسپان باند ۳۸ گرم در بازار دارای خواهان بیشتری است و در مراکز درمانی و بهداشتی به دلیل خصوصیات و ویژگی های منحصر بفردش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به همین سبب کارخانجات تولید پارچه اسپان باند بیشتر به تولید پارچه اسپان باند ۳۸ گرم در رنگ ها و طرح های مختلف و متنوع می پردازند.
متاسفانه امروزه به دلیل کاربرد زیاد پارچه اسپان باند و علی الخصوص پارچه اسپان باند ۳۸ گرم در مراکز درمانی و بهداشتی موجب شده است که سوء استفاده گران به راحتی جنس تقلبی و فیک را روانه بازار نمایند به همین علت برای خرید پارچه اسپان باند باید یک سری خصوصیات و ویژگی های این نوع پارچه را بدانیم تا خرید باکیفیت و مناسبی داشته باشیم، که در ادامه به بررسی برخی از این خصوصیات می پردازیم.
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد پارچه های اسپان باند بدون بافت تولید می شوند و کارخانجات تولید این نوع پارچه اغلب از روش پرس و مکانیکی بهره می گیرند به همین جهت تغییری در ترکیبات شیمیایی پلیمرهای آن ایجاد نمی گردد. از طرفی این نوع پارچه ها ضد حساسیت می باشند و با هر نوع پوستی نیز قابل سازگاری و منطبق هستند و دلیل آن، استفاده از مواد درجه یک در تمامی پلیمرهای مورد استفاده در روند تولید این نوع پارچه می باشد.
از ویژگی های دیگر پارچه اسپان باند ۳۸ گرم می توان به ثبات داشتن رنگ آن اشاره نمود که هنگام تماس با پوست بدن انسان هیچ آثاری بر روی پوست برجای نمی گذارد. تنوع تولید این نوع پارچه در عرض های مختلف زیاد بوده اما یکی از پرطرفدار ترین عرض های مورد استفاده، عرض ۱۶۰ سانتی متر می باشد دلیل این امر آن است که از عرض ۱۶۰ سانتی متر می توان برای تولید لباس، ماسک و همچنین متریال های دیگر بهره برد. این پارچه همچنان قابلیت تنفس پذیری بالایی دارد، یعنی به راحتی می توان از آن در چند ساعت طولانی استفاده کرد بدون آن که بدن تعریق نماید و یا ایجاد گرمای زیادی کند.

 

قیمت پارچه اسپان باند
قیمت پارچه اسپان باند ۳۸ گرمی

 

کاربردهای پارچه اسپان باند ۳۸ گرم

با ایجاد پاندمی کرونا در کشور نیاز به پارچه های اسپان باند در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی به دلیل ویژگی ها و خصوصیات این نوع پارچه به شدت اوج گرفت و به همین دلیل اکثر کارخانجات تولید پارچه های بیمارستانی به تولید پارچه اسپان باند و به خصوص پارچه اسپان باند ۳۸ گرمی پرداختند این نوع پارچه به دلیل داشتن قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به سایر پارچه های بیمارستانی دارای بازار خوبی می باشد چون از لحاظ اقتصادی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار مقرون به صرفه می باشند.
خصوصیات و ویژگی های این نوع پارچه را در بالا به آن اشاره نمودیم به سبب همین ویژگی ها، پارچه اسپان باند ۳۸ گرم دارای کاربرد های زیادی است که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می نماییم:
از این پارچه در دوخت و تولید گان و شان جراحی که در اتاق عمل جز پوشش های ضروری جراح و پرسنل است استفاده می شود و این موضوع به دلیل تولید این نوع پارچه به صورت سه لایه است که امکان نفوذ مایعات و خون را به بدن پزشک و دستیاران وی نمی دهد.
از دیگر کاربردهای پارچه اسپان باند ۳۸ گرم می توان به تولید کلاه و ماسک جراحان اشاره کرد چون این نوع پارچه دارای ضخامت مناسبی بوده و همچنین آنتی باکتریال نیز می باشد. همینطور از پارچه اسپان باند برای بیمارانی که برای گرفتن ام آر آی، بخش ارتوپد و یا بخش اورژانس کارهای پزشکی خود را انجام می دهند نیز مورد استفاده قرار می گیرد چرا که این نوع پارچه از انعطاف پذیری خوبی برخوردار بوده و پس از پایان استفاده نیازی به شست و شو ضدعفونی ندارد.
پرستاران و پزشکان برای مراقبت از بیمارانی که به مراقبت و رسیدگی خاصی نیازمند هستند، می توانند از این پارچه ها استفاده نمایند چون که پارچه های اسپان باند به صورت سه لایه و پنج لایه تولید می شوند و کادر درمان در این لباس ها احساس راحتی نموده و در برابر میکروب و ویروس هم در امان هستند.

 

قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی
قیمت پارچه اسپان باند ۳۸ گرمی

 

خرید عمده پارچه اسپان باند ۳۸ گرم

به طور کلی در این مقاله به مشخصات و ویژگی های پارچه اسپان باند و به خصوص پارچه اسپان باند ۳۸ گرم پرداختیم و یک سری نکات لازم و مهم را در شناخت این نوع پارچه ها بیان نمودیم تا بتوانید در خرید این نوع پارچه دقت لازم را به عمل بیاورید و خرید مطمئن و با کیفیتی انجام دهید همچنین شما عزیزان می توایند برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان در خصوص پارچه اسپان باند ۳۸ گرم با نمایندگی های فروش این نوع پارچه تماس گرفته و ضمن کسب اطلاعات در این باره، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (1 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش شرکت های زنجيره ای تولید انواع پارچه های بيمارستانی :
معصومه يوسفی (مهندس نساجی)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125814216
پاسخگويی تلگرام: 09371551600
کانال تلگرام: parchehyousefi@
پست الکترونیکی: parcheh.yousefi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت پارچه بیمارستانی تترون + نکات مهم خرید

قیمت پارچه بیمارستانی تترون ۱۶۵ گرمی اعلا در سال ۱۴۰۳ متری ۳۸۵۰۰ در عرض ۱۵۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تلگرام اینستاگرام
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟